Sayang Sabah Facebook

Likes
Sayang Sabah Twitter

11,662

Followers

Sayang Sabah - Portal Berita Negeri Kita

TMJ Zahirkan Rasa Sedih Kehilangan Tunku Jalil Di FB

3:31pm 06/12/2015 Pak Roshan 428 views Mutakhir,Nasional

tmj

KUALA LUMPUR – Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim menyifatkan adiknya yang juga Tunku Laksamana Johor, Tunku Abdul Jalil Sultan Ibrahim sebagai individu yang penyayang dan rendah diri.

Dalam kiriman terbaharu menerusi Facebook rasmi pasukan Johor Darul Ta’zim (JDT) –Johor Southern Tigers, Tunku Ismail berkata, adindanya itu sentiasa menjadi inspirasi dan kekuatannya.

“Kita semua amat sayang dan rindukan kamu. Kamu yang sentiasa membuatkan kita tersenyum. Kamu juga kekuatan dan inspirasiku.

“Kamu punyai satu sifat yang kita tiada; jiwa yang penyayang dan rendah diri. Saya sayangkan kamu sepenuh hati dan sangat rindukan kamu.

“Kamu takkan dilupakan. Namamu akan dibawa oleh warisku. Senyumanmu adalah kekuatanku,” kata Tunku Ismail.

Tunku Abdul Jalil disahkan mangkat pada jam 7.11 malam Sabtu di Wad Diraja Hospital Sultanah Aminah (HSA), Johor Bahru.

Pengumuman kemangkatan itu semalam dibuat Yang Dipertua Jumaah Majlis Diraja Johor, Datuk Abdul Rahim Ramli, pada sidang media khas yang diadakan di Bilik Gerakan Tun Abdul Razak, Bangunan Sultan Ibrahim, dekat Bukit Timbalan.

Tunku Abdul Jalil diputerakan pada 7 Julai 1990 di HSA. Allahyarham adalah putera keempat Sultan Johor, Sultan Ibrahim Iskandar dan Raja Permaisuri Johor, Raja Zarith Sofiah Sultan Idris Shah. – BHarian Online

Apa Komen dan Pendapat Anda

Artikel Berkaitan