Sayang Sabah Facebook

Likes
Sayang Sabah Twitter

11,746

Followers

Sayang Sabah - Portal Berita Negeri Kita

Tak mati dilanggar, diseret 18 meter

9:41am 21/11/2016 Pak Roshan 20 views Global
RAKAMAN CCTV menunjukkan saat wanita itu dilanggar dan diheret lebih 18 meter. - DM

RAKAMAN CCTV menunjukkan saat wanita itu dilanggar dan diheret lebih 18 meter. – DM

Johannesburg: Seorang wanita nyata masih panjang umur selepas dilanggar lari pemandu pikap yang turut mengheretnya sejauh lebih 18 meter di bawah tayar depan kenderaan terbabit.

Rakaman kamera litar tertutup (CCTV) menunjukkan saat wanita itu dilanggar dan diheret ketika dia sedang melintas jalan yang sibuk di Johannesburg, Afrika Selatan.

Dalam rakaman itu, pikap berkenaan tiba-tiba muncul dengan dipandu laju sebelum melanggarnya. Wanita itu diheret sekurang-kurangnya 18 meter dengan kepala dan bahunya dapat dilihat jelas di bawah kenderaan itu.

Mangsa yang tidak dinamakan bagaimanapun terselamat dan kini dirawat di Hospital Akademik Charlotte Maxeke Johannesburg.

Polis menunggu laporan perubatan sebelum membuat siasatan rasmi, tetapi gerakan Kesedaran Masyarakat dan Risikan Jenayah Afrika Selatan sudah melancarkan gerakan memburu pemandu itu di Facebooknya.

Rakaman kejadian sudah disaksikan lebih 10,000 kali sejak dikongsi di Internet dengan keterangan: “Tolong sebarkan kepada semua. Mari kita sama-sama mencari pesalah dalam kes mengerikan ini.” – Agensi/HMetro

Apa Komen dan Pendapat Anda

Artikel Berkaitan