Kota Kinabalu
Kota Kinabalu
Sandakan
Tawau
Lahad Datu
Keningau
Putatan
Semporna
Kudat
Papar
Ranau
Beaufort
Kota Belud

Sayang Sabah - Berita Negeri Kita

Suami potong, larikan hidung

KAMLESH cacat seumur hidup.
KAMLESH cacat seumur hidup.

New Delhi: Seorang wanita cacat seumur hidup selepas suaminya memotong hidungnya kerana keluarganya tidak mampu membayar wang hantaran.

Kamlesh Rathore, 25, dari Shahjahanpur, Uttar Pradesh, berkata, suami yang dikahwini sejak lapan tahun lalu, Sanjeev Rathore, 27, mendesak bayaran Rs 50,000 (RM3,085) itu sejak hari mereka berkahwin.

“Dia mendesak saya setiap hari untuk wang itu. Saya berulang kali memberitahunya ayah saya miskin dan tidak mungkin mampu membayar jumlah itu tetapi tidak diendahkannya.

“Disebabkan itu dia sering memukul saya dan mengancam memotong hidung saya. Saya dibelasah menggunakan tali pinggang, kasut serta kayu dan selalu diseksa.

“Dia yang kaki botol menuduh saya bekas pelacur dan mengugut menjual saya. Sepanjang lapan tahun perkahwinan kami memang saya selalu didera,” katanya.

Pada 14 September lalu, dia diherdik Sanjeev ketika sedang masak.

“Tiba-tiba ibu dan bapa mentua menerpa saya dari belakang manakala suami terus mengambil pisau dan memotong hidung saya.

“Malah dia sempat berkata ‘Beginilah rupa kamu sekarang sampai bila-bila’ sebelum mereka semua melarikan diri,” katanya. – AP/HMetro

Komen


Berita Berkaitan