Kota Kinabalu
Kota Kinabalu
Sandakan
Tawau
Lahad Datu
Keningau
Putatan
Semporna
Kudat
Papar
Ranau
Beaufort
Kota Belud

Sayang Sabah - Berita Negeri Kita

‘Saya akan terkenal’

Bunga diletakkan di tempat memperingati mangsa di pekan Le Vernet, berhampiran lokasi nahas.
Bunga diletakkan di tempat memperingati mangsa di pekan Le Vernet, berhampiran lokasi nahas.

Berlin: Pembantu juruterbang Andreas Lubitz yang dipercayai menghempaskan pesawat Germanwings pernah membayangkan rancangan jahat mahu memastikan dirinya terkenal dalam sejarah penerbangan kepada bekas kekasihnya.

Wanita terbabit membongkar kenyataan itu kepada agensi berita Jerman dengan mengatakan Lubitz sebenarnya memberi ‘petunjuk’ mengenai perancangannya sejak tahun lalu.

“Dia berkata: ‘Satu hari saya akan melakukan sesuatu yang mengubah seluruh sistem dan semua orang akan tahu serta mengingati nama saya.’

“Saya tidak pernah faham maksud yang cuba disampaikannya, namun kini segala-galanya masuk akal. Apabila mengetahui tragedi itu, seolah-olah tahu apa cuba disampaikan Lubitz bermain berulang-kali dalam fikiran ini,” katanya.

Dia menyifatkan Lubitz mempunyai jiwa terseksa, sering bersikap tidak menentu dan bijak menyembunyikan keadaannya yang kurang waras.

Dia juga sering mengigau dengan menjerit ‘Kita sedang jatuh!’

Setakat ini belum ada siasatan dijalankan ke atas wanita terbabit, namun polis akan menyoalnya bagi mengetahui keadaan mental bekas kekasihnya itu.

Pasangan itu berpacaran selama tujuh tahun dan menetap di pinggir Dusseldorf. Mereka didakwa bakal melangsungkan perkahwinan tahun depan.

Wanita itu meninggalkan Lubitz kerana tidak tahan dengan sikapnya yang tidak menentu dan menakutkan.

Sebelum kejadian, Lubitz dilaporkan memesan dua Audi untuk memenangi semula hati wanita terbabit, namun tidak berjaya.-Agensi

Komen


Berita Berkaitan