Kota Kinabalu
Kota Kinabalu
Sandakan
Tawau
Lahad Datu
Keningau
Putatan
Semporna
Kudat
Papar
Ranau
Beaufort
Kota Belud

Sayang Sabah - Berita Negeri Kita

Rasa Sayang Yang Bawa Padah Kepada Seorang Isteri

sayang

VIRGINIA- Demi kasih sayang terhadap suaminya, seorang isteri, Andrea Crew, 31, sanggup menggugurkan tuduhan keganasan rumah tangga terhadap suaminya, Caleb, kerana tidak mahu menyaksikan lelaki itu masuk penjara.

Namun tindakan Andrea itu nyata membawa padah apabila lelaki itu mengkhianati kepercayaan isterinya dengan mencekik leher wanita itu hingga mati, hanya beberapa jam selepas mereka berdua keluar dari mahkamah.

Caleb yang juga bekas anggota tentera dan pernah berkhidmat di Afghanistan, didakwa di mahkamah selepas menuang minyak motor di atas kepala Andrea hingga memaksa wanita yang berasal dari Colombia itu membuat laporan polis pada Julai 2013.

Mereka sebelum ini dilihat sebagai pasangan bahagia namun disebalik senyuman itu, Caleb sering mendera isterinya dan mereka juga kerap bergaduh kerana wang.

Selepas berdepan serangan menakutkan itu, Andrea bercadang membawa dua anaknya pulang ke negara asalnya, namun dia belum bersedia untuk bercerai.

Mengikut laporan polis, selepas keluar dari mahkamah bersama-sama, Andrea dan Caleb bergaduh sebelum lelaki itu mencekik Andrea dengan tangannya. Apabila mendapati isterinya masih bernyawa, dia menggunakan tali leher dan menjerut leher Andrea hingga wanita itu tidak bernafas lagi.

Dia turut mengucapkan `selamat tinggal’ ketika membuang mayat Andrea di dalam hutan sebelum mengambil anaknya dari rumah pengasuh.

Pada malam itu, Caleb kembali ke hutan dan membawa mayat isterinya ke sebuah jambatan lalu membuangnya ke dalam sungai.

Keesokan harinya dia membuat laporan kehilangan Andrea. Namun beberapa hari selepas itu mayat Andrea ditemui nelayan. Caleb ditangkap dan akhirnya mengaku membunuh isterinya.

Komen


Berita Berkaitan