Kota Kinabalu
Kota Kinabalu
Sandakan
Tawau
Lahad Datu
Keningau
Putatan
Semporna
Kudat
Papar
Ranau
Beaufort
Kota Belud

Sayang Sabah - Berita Negeri Kita

Perlawanan suku akhir JFL

Logo JFL
Logo JFL

KOTA KINABALU: Peminat dan ahli Seni Mempertahankan Diri Campuran (MMA) di seluruh Sabah anjuran Team Karabaw bakal berpeluang menyaksikan Jesselton Fight League (JFL) peringkat suku akhir pada 4 April ini.

Pegawai Komuniksi Perhubungan Awam, Nova Renata berkata, pemenang JFL akan membawa hadiah berjumlah RM20,000 dan diberikan tali pinggang kejuaraan.

“Pertandingan ini akan diadakan di Dewan Foo Chow, Luyang iaitu bermula dari jam 7 hingga tengah malam,” katanya.

Menurutnya, seramai 26 peserta dari dalam dan luar negara akan beraksi dalam perlawanan itu.

Manakala acara utama pada malam itu ialah pertarungan antara kelas menengah Malaysia Invasion Mixed Martial Arts (MIMMA) musim pertama dari Team NOMAD, Adrian Tham dan Shafiq Akmal, Pakar Muay Thai dari DIHNAR MMA.

Terdapat juga pertarungan yang menampilkan antara Writh Kataposon dari Keningau MMA dan Eddy Kalai dari Kalai Tinju serta pertarungan ringan antara Terence Bungkilim dari Karabaw MMA dan Samuel Lai dari Borneo Skuad Tribal.

Pusingkan pada kali ini juga turut disertai oleh peserta dari Sarawak, Semenanjung Malaysia dan negara-negara Asia lain.

Katanya JFL ditaja dan disokong oleh Arena DIHNAR Boxx, Cock & Bull Bistro, 333 Fight Gear, Peralatan USI, Potosan Corner, Lady Bug Pengantin dan Fotografi, Kookie Komunikasi Jar & PR, Tamparuli Pelekat, Mitsubishi Motors dan Kementerian Belia dan Sukan, Sabah.

Tiket dijual pada RM25 untuk tempat duduk biasa dan RM50 tempat duduk VIP.- Oleh Dewiana Tinggolongon / SayangSabah.

Komen


Berita Berkaitan