Kota Kinabalu
Kota Kinabalu
Sandakan
Tawau
Lahad Datu
Keningau
Putatan
Semporna
Kudat
Papar
Ranau
Beaufort
Kota Belud

Sayang Sabah - Berita Negeri Kita

Padah putus cinta di udara

GAMBAR dari berita BTV menunjukkan pintu pesawat yang cuba dibuka Zhang. - hongkongfp.com
GAMBAR dari berita BTV menunjukkan pintu pesawat yang cuba dibuka Zhang. – hongkongfp.com

Beijing: Seorang lelaki cuba membunuh diri dengan membuka pintu kecemasan di dalam pesawat yang berada ribuan meter di udara selepas bertengkar dengan teman wanitanya yang mahu memutuskan hubungan mereka.

Kejadian itu berlaku kelmarin dalam penerbangan Air China dari Chongqing ke Beijing, selepas teman wanita lelaki dikenali sebagai Zhang, 18, itu tiba-tiba memberitahu dia mahu berpisah.

Disebabkan itu Zhang hilang pertimbangan dan cuba membunuh diri dengan membuka pintu kecemasan pesawat. Tindakan itu bagaimanapun gagal apabila dia ditahan kakitangan pesawat.

Kerana tindakannya itu, Zhang dipenjara 15 hari manakala kekasihnya, Wu, didenda 200 yuan (RM120) selepas didapati bersalah mengganggu ketenteraman di dalam pengangkutan awam.

Wu memberitahu polis, pertengkaran tercetus selepas dia cuba memutuskan hubungan dengan Zhang ketika penerbangan selama tiga jam itu.

Katanya, dia rasa tidak serasi dengan Zhang dan tidak mahu berhubung untuk beberapa hari, tetapi tanpa disangka kekasihnya bertindak di luar dugaan.

“Dia bangun dan berkata ‘saya mahu mati di depan kamu’,” katanya.

Namun Zhang terus meluru ke pintu keselamatan menyebabkan anak kapal bertindak pantas mengawalnya.

Pegawai keselamatan udara yang berada dalam pesawat itu mengesahkan kejadian berkenaan. – Agensi/HMetro

Komen


Berita Berkaitan