Kota Kinabalu
Kota Kinabalu
Sandakan
Tawau
Lahad Datu
Keningau
Putatan
Semporna
Kudat
Papar
Ranau
Beaufort
Kota Belud

Sayang Sabah - Berita Negeri Kita

Mayat Mangsa MH17 Jatuh Dalam Rumah Penduduk Setempat

mayat MH17

 

Seorang mangsa korban pesawat penerbangan Malaysia Airlines (MAS) MH17 dilaporkan terjatuh ke dalam sebuah rumah penduduk di timur Ukraine, di mana lokasi pesawat itu jatuh menyembah bumi, Khamis lalu.

Menurut penduduk tersebut, Irina Tipunova, dia melihat sendiri bagaimana pesawat itu meletup di udara dan kemudiannya melihat objek jatuh menyembah bumi.

“Saya mendengar bunyi yang sangat kuat dan melihat banyak objek yang mula jatuh dari udara dan kemudian saya mendengar bunyi orang mengerang kesakitan dan dia jatuh betul-betul dalam bilik tidur rumah, yang menyebabkan bumbung rumah saya rosak teruk,” katanya memetik laporan Reuters.

Mayat penumpang wanita itu ditemui dalam keadaan bogel, masih lagi berada dalam rumah Irina kerana dia masih menunggu kehadiran pihak berkuasa untuk datang dan mengutip mayat tersebut.

Selain itu, seorang lagi penduduk tempatan yang enggan dikenali menceritakan bagaimana dia berlari keluar dari rumah selepas terdengar bunyi pesawat terbabit meletup.

“Saya buka pintu rumah dan lihat beberapa orang jatuh dari pesawat dan salah seorangnya jatuh dalam kawasan tanaman yang ditanam saya,” katanya. – MYNEWSHUB.MY

Komen


Berita Berkaitan