Sayang Sabah Facebook

Likes
Sayang Sabah Twitter

11,731

Followers

Sayang Sabah - Portal Berita Negeri Kita

Lelaki miliki 1,497 kad kredit

10:17am 06/01/2016 Pak Roshan 14 views Global
CAVANAGH dan koleksi kad kreditnya.

CAVANAGH dan koleksi kad kreditnya.

California: Seorang lelaki memegang rekod baru Guinness sebagai pemegang kad kredit paling banyak di dunia apabila memiliki 1,497 kad.

Walter Cavanagh berkata, dia mula mengumpulkan kad kredit selepas dicabar rakannya.

Buku kadnya seberat 17 kilogram mampu mengisi 800 kad.

Cavanagh bagaimanapun tidak membawa semua kad kredit itu bersamanya. Sebaliknya, dia menyimpan kebanyakan kadnya di dalam peti deposit keselamatan, lapor ABC News.

Rekod Dunia Guinness menggelarnya ‘Mr Plastic Fantastic’ dan dia memegang rekod itu sejak 1971.

‘Hobi’ Cavanagh bermula pada 1960-an selepas dicabar rakannya apabila mereka bersetuju siapa yang mempunyai jumlah kad kredit paling banyak pada hujung tahun akan mendapat makan malam percuma.

“Ketika itu saya baru selesai tugasan sebagai anggota Pasukan Khidmat Bakti dan menjelang hujung tahun itu saya sudah mempunyai 143 kad. Rakan saya cuma mendapat 138. Kami berdua ketika itu bekerja sebagai ahli farmasi,” katanya.

Cavanagh memiliki jumlah kredit keseluruhan sekitar £1.1 juta (RM7 juta) dan rekodnya bersih kerana menggunakan satu kad yang dibayar penuh setiap bulan.

Katanya, dia cuma pernah sekali seumur hidupnya ditolak permohonan kad kredit pada 1970-an atas alasan memiliki ‘terlalu banyak kredit.’ – Agensi/HMetro

Apa Komen dan Pendapat Anda

Artikel Berkaitan