Kota Kinabalu
Kota Kinabalu
Sandakan
Tawau
Lahad Datu
Keningau
Putatan
Semporna
Kudat
Papar
Ranau
Beaufort
Kota Belud

Sayang Sabah - Berita Negeri Kita

Lambat hantar makanan, belasah pelanggan

Mangsa cedera parah di kepala akibat dipukul dengan pengunci stereng. – Foto SCMP

 

PENGHANTAR makanan di Haikou, wilayah Hainan, membelasah seorang wanita dengan pengunci stereng kerana bimbang mangsa melaporkan kepada majikannya mengenai perkhidmatannya yang buruk.

South China Morning Post yang memetik Southern Metropolis News melaporkan, kejadian pada malam Sabtu lalu, menyebabkan pelajar wanita itu cedera di kepala dan terpaksa dirawat di hospital.

Mangsa yang enggan dikenali berkata, dia memesan makanan melalui aplikasi pesanan Ele.me pada 6 petang dari restoran berhampiran rumahnya.

Bagaimanapun, selepas dua jam, wanita itu masih belum menerima makanan dipesannya sedang restoran itu hanya 10 minit berjalan kaki daru rumahnya.

Dia menghubungi restoran itu beberapa kali dan penghantar makanan berkenaan memarahi di telefon.

“Selepas lama menunggu, saya mengambil keputusan pergi sendiri ke restoran untuk mengambil makanan dipesan, kira-kira 8.20 malam,” katanya.

Menurutnya, ketika di restoran, dia bertanya nama penghantar makanan itu menyebabkan lelaki berkenaan bertanya sama ada dia akan membuat aduan.

“Lelaki itu kemudian mengambil besi pengunci kereta dan memukul kepala saya hingga berdarah,” jelasnya yang dhantar ke hospital oleh rakan dan terpaksa membayar kos rawatan 2,000 yuan (AS$300).

Wakil Ele.me menyatakan, mereka gagal menghubungi lelaki berkenaan yang sudah dipecat namun akan membantu siasatan polis yang sedang memburunya. – Agensi/HMetro

Komen


Berita Berkaitan